Âm nhạc NFT sẽ đưa chơi game lên cấp độ mới

189
SHARES
1.5k
VIEWS

Related articles

The GameFi industry has surged since 2020, with some estimating a market capitalization of $55.4 billion as of February 2022. While others have much lower estimates closer to $3 billion, one thing is for sure: The industry grew rapidly from zero and is poised for continued growth. What matters, however, is not the day-to-day or even month-to-month market cap, but rather the continued rise of users who feel like they’re extracting value.

Games are created so that people have fun. But the rise of “gamification” refers to the application of gaming principles into otherwise boring, but usually value-enhancing, activities. For example, many educational activities can be boring until they are gamified. Technology can be applied to more complicated classes in mathematics and science, but it can also be used to help students learn how to navigate a large university campus. One Arizona State University scavenger hunt, for instance, “guides users to landmarks around ASU’s Tempe campus for a fully virtual experience or to visit in the real world,” gamifying the way students learn about the campus.

But one aspect that is often forgotten when constructing virtual or augmented leisure activities, or other gamified experiences, is the role of music.

Âm nhạc trong game

Một trong những khía cạnh được đánh giá thấp nhất của trò chơi là âm nhạc. Mọi người luôn nghĩ đến hình ảnh, cốt truyện và hiệu suất kỹ thuật, nhưng đôi khi chúng ta quên đi âm nhạc. Để chắc chắn, tất cả các yếu tố nói trên là rất quan trọng, nhưng âm nhạc cũng là những gì tăng cường trải nghiệm trong game và làm cho nó trở nên thực tế và đáng nhớ hơn.

Liênquan: GameFI các nhà phát triển có thể phải đối mặt với tiền phạt lớn và thời gian khó khăn

“Music is probably one of the most underappreciated yet high-impact parts of any game. When it’s done right, you don’t even notice that you are being influenced by the music, but when it’s done incorrectly, it is very obvious. What we focus on in the games is the emotions we want the user to experience, it sounds simple, but in reality, finding the right array and options is exceptionally time-consuming,” said Corey Wilton, co-founder of Mirai Labs.

Vídụ về lựa chọn da trong game từ Mirai Labs

Studios thường truy cập vào các gói mẫu hoặc mua một tập tin âm thanh từ một trang web và sửa đổi nó khi họ thấy phù hợp. Ví dụ, các gói âm thanh của một thể loại cụ thể thường cung cấp 5 đến 10 tùy chọn và phù hợp với giai điệu cho trò chơi. Hầu hết các nhà phát triển sẽ có hàng trăm những xếp chồng lên nhau theo thời gian nếu họ là một giản dị- hoặc studio vừa mà tàu nhiều danh hiệu. Nhưng giới hạn của cách tiếp cận này là nghệ sĩ đứng sau mỗi bài hát nhận được một phần nhỏ kích thước hợp đồng.

The reason for that is economic: studios buy audio in bulk at a much lower price than they would if they were buying individual songs. While the upside for them is a lower cost, the downside is that their search is often less directed. Similarly, the upside for the artists who produce songs is that they find some demand for their audio, but the downside is that they are not remunerated for their individual contribution – rather, they’re compensated at a discount based on where in the audio pack it lands.

Cách mạng hóa nguồn cung ứng âm nhạc

Thẻ không thay đổi (NFT) có tiềm năng biến đổi cách âm nhạc được tuyển chọn và thậm chí tạo ra cho các trò chơi. Thay vì phải dựa vào các hợp đồng lớn mà phải mất mãi mãi để được chấp thuận, các nhà lãnh đạo GameFI chỉ đơn giản có thể mua các NFT âm nhạc cá nhân hoặc ủy thác một nhóm các nghệ sĩ đồng ý về một sự phân chia công bằng doanh thu và tổng thể bạc hà một NFT. Sau khi hoàn thành, NFT sẽ ngay lập tức cắm vào trò chơi và các nghệ sĩ có thể nhận thù lao cho nội dung được tạo ra của họ dựa trên sự phổ biến của âm nhạc. Điều này có thể được thực hiện thông qua xếp hạng và các cơ chế phản hồi khác.

Classical music NFTs have a special role to play. There is simply no audio substitute for the epic nature of classical music, ranging from Wagner’s “Ride of the Valkyries” to Carl Orff’s “Carmina Burana.”

Liênquan: Cácnhà phát triển Crypto nên làm việc với SEC để tìm điểm chung

May mắn thay, việc thêm NFT âm nhạc vào trò chơi không phải là một căng thẳng. Tài sản kỹ thuật số đã được giao dịch trong các trò chơi. Một dự án — House of Blueberry — đã tạo ra hơn 10.000 tài sản mà mọi người có thể mua để thể hiện họ là ai và sử dụng trong các trò chơi và cộng đồng trực tuyến.

Nguồn: Nhà của Blueberry. Cung cấp bởi Katherine Manuel

Và NFT âm nhạc cũng có thể tạo ra giá trị cho các trò chơi không hoàn toàn dựa trên blockchain. Sự khác biệt duy nhất là những người sáng tạo sẽ mua NFT trên blockchain và tìm cách trả thù lao cho các nghệ sĩ.

“I work hard to remind them that the end user wants ease of access (i.e., download and account creation), games that are quick to start and learn but hard to master, instant purchasing ability if they wish to spend money in-game, and a game that is heavily engaging and keeps them coming back for more. If they are unable to execute these foundational game design elements with blockchain, they are creating themselves a losing formula,” Wilton added.

ChristosA. Makridis là một doanh nhân, nhà kinh tế học, và giáo sư. Ông là COO/CTO cho Living Opera, một khởi nghiệp đa phương tiện web3, và giữ các cuộc hẹn học tập tại Trường Kinh doanh Columbia và Đại học Stanford. Christos cũng có bằng tiến sĩ kinh tế và khoa học quản lý của Đại học Stanford.

This article is for general information purposes and is not intended to be and should not be taken as legal or investment advice. The views, thoughts, and opinions expressed here are the author’s alone and do not necessarily reflect or represent the views and opinions of Cointelegraph. The author was not compensated by any of the projects cited in this piece.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *