Bảo tàng trong metaverse: Làm thế nào công nghệ Web3 có thể giúp các di tích lịch sử

189
SHARES
1.5k
VIEWS

Related articles

Các sự kiện Metaverse tại các di tích cổ đại và lịch sử có thể sớm hình thành trở thành một tương lai thay thế cho du lịch.

Chủ sở hữu của các lâu đài vật lý và biệt thự đã soạn thảo các bản thiết kế thực tế tăng cường về tài sản của họ nghĩ rằng kế hoạch đầy tham vọng của họ để thu hút du khách trong metaverse sẽ hoạt động, vì các sự kiện ảo có thể giúp họ trả các hóa đơn bảo trì khổng lồ cho các tài sản lão hóa của họ và cũng cung cấp một cơ hội to change thay đổi historical lịch sử narratives tường thuật.

Mô hình du lịch metaverse đã được thúc đẩy bởi những suy thoái trong du lịch do COVID-19 mang lại, nhưng ngành công nghiệp có thể đã hướng đến như vậy.

Currently, major metaverse platforms are clunky, difficult to use and waiting for more “real estate” development, but firms are concentrating on what could be. Brands seem to be entering the metaverse en masse just for PR bragging rights.

Vì vậy, có vẻ như khả năng học các lịch sử hiện có, mới và sửa đổi thông qua metaverse không quá xa.

Lâu đài, biệt thự và lâu đài nonfungible

Michelle Choi, người sáng lập 3.O Labs – một phòng thí nghiệm liên doanh Web3 – đã chuyển sang các cơ hội kỹ thuật số để tài trợ cho việc bảo trì các bức tranh vật lý, chẳng hạn như bán mã thông báo không thể thay thế, hoặc NFT, với tư cách là những người gây quỹ để bảo tồn tài sản thanh khoản.

Choi was a product manager at Google when she noticed the downturn in museum tourism due to COVID-19, seeing it as an opportunity for future metaverses. She subsequently quit her job and started her own metaverse experiments.

Cô bắt đầu bằng cách làm việc với một nhóm để ra mắt Lâu đài Non-fungible, một triển lãm và đấu giá NFT tại Lobkowicz Palace, một lâu đài ngoài đời thực ở Prague, được tổ chức vào tháng 10 năm 2021. Sự kiện này chứng kiến các NFT trưng bày bên cạnh các bức tranh 500 năm tuổi và có mục tiêu “mở rộng khả năng tiếp cận di sản văn hóa”.

Việc ra mắt được nâng lên đủ để trang trải việc phục hồi tất cả các dự án khẩn cấp tại khách sạn . Được thúc đẩy bởi chứng minh khái niệm này, Choi và 3.O Labs hiện đang bận rộn quản lý trải nghiệm du lịch metaverse trên toàn cầu.

Với sứ mệnh rộng lớn hơn là làm cho Web3 có thể truy cập được cho tất cả người dùng, 3.O Labs đã thực hiện một loạt các dự án Web3 từ NFT đến các tổ chức tự trị phi tập trung hoặc DAO. Trong metaverse dọc của nó, phòng thí nghiệm mạo hiểm đã xây dựng một dự án trong một lâu đài ở Đức, mà sẽ được theo sau bởi một biệt thự ở Ấn Độ và sau đó có thể là một bảo tàng ở Ghana.

Lobkowicz Palace. Source: Prague Morning

Choi nói với Cointelegraph về tầm nhìn lâu dài của cô đối với du lịch metaverse:

“ Du lịch sẽ được tăng cường như một công cụ giảng dạy. Trong quá khứ, du lịch có nghĩa là đến thăm một nơi. Hình ảnh là 2D, nhưng du lịch 3D sau đó xuất hiện với tai nghe ảo. Thử nghiệm thời gian 4D bây giờ là có thể. Bây giờ, chúng ta có thể lưới các khoảng thời gian khác nhau. There’s a teachinggiảng dạy anglegóc độ.”

Điều này đặt ra một loạt các câu hỏi liên quan đến những lịch sử mới sẽ được tạo ra trong metaverse.

Lịch sử sẽ được viết lại trong metaverse?

Để tốt hơn hay tệ hơn, các doanh nghiệp du lịch, nền tảng giáo dục và bảo tàng có thể tưởng tượng lại lịch sử trong metaverse.

Gia đình của Priyadarshini Raje Scindia sở hữu Cung điện Jai Vilas, một bảo tàng turned-turned-cung 200 tuổi ở Madhya Pradesh, Ấn Độ. Cô đang lên kế hoạch cho một bộ sưu tập NFT được sản xuất bởi các nghệ sĩ địa phương để tài trợ cho một trải nghiệm metaverse. COVID-19 đóng cửa bảo tàng của cô trong hai năm, cho phép thời gian cho một số công việc phục hồi cần thiết – nhưng tốn kém -.

Scindia nói với Cointelegraph rằng NFT nên được chấp nhận như nghệ thuật, vì “Mọi thế hệ đều có nghệ thuật và giải thích nó. Đây là một phương tiện mới và là một nền tảng mới cho các nghệ sĩ Ấn Độ đói khát, mới nổi.” Cô nói thêm rằng “không nên có rào cản xung quanh sáng tạo nghệ thuật.”

Scindia tin rằng metaverse là tương lai, vì “Một người thường đến thăm một bảo tàng một lần”, nhưng họ có thể ghé thăm nhiều lần trong metaverse. Cô nói rằng ở Ấn Độ, đặc biệt, bảo tàng không phải là điểm đến đầu tiên mà mọi người nghĩ đến để giải trí. Các bảo tàng tư nhân ở các thị trấn nhỏ có thể được coi là điều hiển nhiên, đặc biệt là khi so sánh với các trung tâm mua sắm và rạp chiếu phim. Vì vậy, cô ấy đang làm việc với 3.O Labs để “tạo ra những trải nghiệm nhập vai – ví dụ, hình ảnh động cho phép bạn đặt mình vào những bộ phim tài liệu ngắn lịch sử.” Đó là về việc mở thêm cánh cửa cho các cuộc trò chuyện và giáo dục.

Scindia cũng có một câu chuyện để kể cho thế giới thông qua metaverse:

“ Tôi không đồng ý với lịch sử gia đình của tôi. Chúng tôi có phòng tài liệu nghiên cứu trong cung điện. Bây giờ là thời điểm thích hợp và là nền tảng phù hợp để sửa chữa lịch sử.

She told Cointelegraph that the historical narrative she would like to paint with her immersive experiences is “to tell the real story of my clan, the Maharatas. Retelling the story told by the British, which sounds like a Game of Thrones book — dark and barbaric. We fought for independence from all exterior forces, yet it was made out that we were fighting Indians in India. It is a historic fact that the Maharatas were the rulers of India, post the Mughals. And their narrative and value system are even more essential to study and understand today. I would like to use the platform to change the narrative through art, culture and history.”

“I disagree with the way Maratha history is portrayed. However, today there is a renewed interest, maybe because of the glamor of cinema, but there’s also a new world out there. People have a deep interest in history today and are rediscovering art and history. The metaverse may be the right platform to inform and educate people, to generate interest, so they may start their own journey of a deep dive into history, art and culture through this amazing world.” 

Jai Vilas Palace. Source: Mohitkjain123

DAOs cho lâu đài, biệt thự và phục hồi lâu đài

Prince Heinrich Donatus of the Schaumburg-Lippe family owns Bueckeburg Castle, a castle in northern Germany, 45 minutes from Hannover. Schaumburg-Lippe was one of the 16 reigning families of the German Empire until 1918. Later, the British Army of the Rhine confiscated the castle to use as its headquarters from 1948 to 1953. It had previously been under American control following the end of World War II in 1945 until Germany’s occupation zones were established.

A bullet hole in the outhouse serves as a reminder of the castle’s recent history. Americans were the first to arrive at Bueckeburg during the war, and their tank shell that penetrated the dome is still viewable in the castle’s museum. The family exhibits the shell and has left the hole in the ceiling as a reminder of the war.

Donatus has the same idea as Scindia: a metaverse for historical preservation.

Bueckeberg Castle. Source: Trip Advisor

Donatus, who co-founded 3.O Labs with Choi, will soon operate an NFT exhibition and a DAO-focused hacker house at the castle. He told Cointelegraph that “The metaverse isn’t a virtual reality world. It is a new economy. For example, the incentivization to enter the metaverse could be to protect a castle.”

But why support noble families in 2022?

For illiquid assets like sprawling estates, the cost of maintenance can outweigh a family’s cash flow. The preservation of privately owned sites of historical significance is, therefore, a significant challenge for owners and a national or global public good. 

In 2001, Donatus’ grandfather sold a castle for 1 euro, and the new owner’s latest two attempts to sell the same castle for 1 euro failed to find a buyer. Donatus added:

“Foreigners who buy European castles give up after a year when they realize what is involved.”

“The Bueckeburg castle is not meant to be lived in anymore — it is primarily a cultural site,” Donatus said, “We have the sole responsibility to maintain this history working with limited resources, and suddenly resources can be vastly enhanced and crowd-sourced.”

“Virtual tours could be profitable, though metaverse ideas could take several years to pay back,” noted Choi. “But long term, there are no maintenance or air conditioning expenses for the metaverse.”

Donatus said he foresees a launching DAO treasury for renovations, akin to a “people’s UNESCO” — a reference to the United Nations agency tasked with protecting sites of cultural and historical significance.

DAOs are not constrained by borders, and this can create network effects for new models of tourism. “A sort of PleasrDAO for castles,” said Donatus. “They will include decentralized access/stewardship to castles, and castle hackathons — as castles are a cool place for meetups.”

Augmented 4D metaverse events 

Historical storytelling and experiences can also be augmented to create surreal and impossible scenarios.

“Under no circumstance do I want to experience things I can experience in the real world,” said Donatus. “The Metaverse can recreate and preserve the past.” He said one could create a “tennis match in a ballroom in the Palace of Versailles as a great tourist drawcard.”

Choi said, “In the metaverse, we can upload guns and recreate wars for historical teaching purposes.” Historical reenactments with reconstructed weapons happen all over the world, including in the United States, Germany, Russia, the United Kingdom and Italy, and there may be many future teachable moments in the metaverse.

If metaverses truly are the future, the planning for their rules and composition starts now. This is why, for example, a group of Indigenous Australians plan to set up an embassy in the metaverse. Mixing the ancient and the new is seemingly tenuous, but it all depends on how bullish one is about the significance of the cultural totems in the metaverses of the future.

As metaverses become new models for tourism, they may also rewrite history in the process.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *