Các trò chơi Web3 kết hợp các tính năng để thúc đẩy sự tham gia của nữ

189
SHARES
1.5k
VIEWS

Related articles

Although there is still an apparent lack of women in the Web3 sector, blockchain-based games geared toward women may help drive inclusivity. A recent report from the Entertainment Software Association found that 48% of gamers in the United States identify as female. It has also been noted that nearly half of all gamers in the world are women. The interest that women have taken in the billion-dollar gaming sector is notable. This, combined with the massive growth being projected by the GameFi industry, is a key reason why a number of Web3 games are being built specifically for female users. 

Beryl Chavez Li, đồng sáng lập của Yield Guild Games — một cộng đồng chơi game toàn cầu — nói với Cointelegraph rằng cô tin rằng các trò chơi dựa trên blockchain như Axie Infinity đã bắt đầu thấy một sự gia tăng trong người chơi phụ nữ. “Mặc dù thống kê cho thấy trò chơi play-to-earn thu hút người dùng nam giới nhiều hơn, chúng tôi tin rằng nhiều phụ nữ sẽ bắt đầu quan tâm”, cô nói.

Yat Siu, đồng sáng lập và chủ tịch điều hành của Animoca Brands, nói thêm với Cointelegraph rằng tài chính và các trò chơi Web3 có liên quan chặt chẽ, lưu ý rằng theo thời gian, điều này sẽ thu hút tất cả các loại người to the spacekhông gian. Tuy nhiên, ông tin rằng phụ nữ, đặc biệt, sẽ bị thu hút bởi xu hướng của họ về trách nhiệm tài chính lớn hơn. “Điều này đặc biệt rõ ràng ở các nước đang phát triển, nơi mà tài chính vi mô và cụ thể cho vay nhỏ được dẫn dắt chủ yếu bởi phụ nữ,” ông nhận xét.

Trò chơi Web3 kết hợp các tính năng để thu hút phụ nữ

A number of Web3 games are coming to fruition with the goal of appealing to a predominantly female audience. For example, Fashion League is a free, play-to-earn mobile game that allows users to develop their own fashion empire. Theresia Le Battistini, CEO and founder of Fashion League, told Cointelegraph that the game allows users to create virtual clothing lines that could eventually be sold as nonfungible tokens, or NFTs, while brands can leverage the game to display digital products: “We believe that everything will be gamified in the future, as our statistics have found that the gaming market will exceed $300 billion by 2027. Web3 games need to be inclusive.”

To drive female participation, Le Battistini explained that Fashion League contains certain features that are naturally appealing to women. “The aesthetics of the game are important, along with the fact that it will first be accessible on mobile devices. Women like to play games on mobile, as there is a low barrier to entry,” she explained. Recent statistics show that 62% of people install a game on their phone within a week of owning it. Moreover, these findings note that the current mobile gaming gender split is 51% for women and 49% for men. Regarding aesthetics, a report from The Female Quotient found this to be the most important factor i attracting women to the Web3 space.

Hình đại

diện của Fashion League. Nguồn: Fashion League

Chavez Li, người phục vụ trong ban cố vấn của Fashion League, cũng chỉ ra rằng nhiều trò chơi của Web3 tập trung vào các trò chơi bắn súng góc nhìn thứ nhất và thứ ba, nhưng thiếu sáng tạo. Cô lưu ý rằng Fashion League khuyến khích các cá nhân tạo ra các mặt hàng kỹ thuật số, mà cuối cùng có thể phát triển thành NFT có thể bán được. “Chúng tôi đang tạo điều kiện cho nền kinh tế sáng tạo thông qua một trò chơi thú vị. Càng nhiều người dùng chơi, họ càng có thể kiếm được nhiều điểm hơn. Tiền mặt trong trò chơi sau đó có thể được trao đổi cho các thẻ có thể được chuyển đổi thành fiat,” cô nói. Chavez Li cũng đề cập rằng người chơi có thể cạnh tranh và tương tác với nhau trong các sự kiện như các chương trình thời trang, thêm một lớp xã hội hóa vào trò chơi.

Ngoài Fashion League, Mishi McDuff, người sáng lập thương hiệu thời trang kỹ thuật số Blueberry, nói với Cointelegraph rằng công ty đã đưa ra một trải nghiệm mua sắm cửa hàng 3D trên nền tảng game Roblox. Được biết đến với tên gọi “BlueberryXWorld”, McDuff giải thích rằng trò chơi Web3 được thiết kế để tạo ra một môi trường vui vẻ và an toàn cho game thủ khám phá định danh kỹ thuật số của họ y:

“ Avatar có thể duyệt qua cửa hàng hai tầng của Blueberry và thử quần áo và phụ kiện. Các đường nét và hình bóng gọn gàng của bộ sưu tập được kết hợp với những viên đá lửa của thái độ như váy ngắn, áo choàng và đồ kim loại bên, cùng với các phụ kiện vui nhộn như ba lô mèo. Ngoài ra, một loạt các kiểu tóc có sẵn để tùy chỉnh thêm.”

Giống như Fashion League, BlueberryXWorld được tạo ra hoàn toàn bởi các nhà thiết kế và nhà phát triển nữ. Mặc dù McDuff lưu ý rằng tất cả mọi người đều có thể thưởng thức trò chơi, cô tin rằng yếu tố này đảm bảo rằng những người sáng tạo nữ có thể lắng nghe quan điểm của họ. Cô đã giải thích: “Trong hầu hết các trò chơi truyền thống, bạn thấy phụ nữ đại diện theo một cách không thực tế như vậy: không cellulite, không vết rạn da, không có chất béo cơ thể. Hình đại diện của chúng tôi có tay cầm tình yêu, vết rạn da, và tất cả những thứ khác khiến chúng ta trở nên con người.”

McDuff cũng chỉ ra rằng cộng đồng là một nguyên tắc cơ bản của trò chơi, mà cô tin rằng sẽ thu hút rất nhiều phụ nữ: “Người chơi có thể ghé qua quán cà phê để lấy đồ uống và trò chuyện với nhau. Phụ nữ luôn có một sở trường để xây dựng các cộng đồng vững chắc, chặt chẽ, vì vậy sẽ không có gì ngạc nhiên khi thấy điều này trong Web3.”

BlueberryXWorld avatars. Source: Blueberry

Lenny Pettersson, chief operating officer of Antler Interactive — a Sweden-based mobile game studio — and acting CEO of “My Neighbor Alice,” told Cointelegraph that some of the most important features behind the Web3 game focus on player collaboration and in-game connections. Pettersson explained that the game allows users to gather resources to shape an archipelago together. Pettersson shared that player collaboration has already become apparent in the game’s Discord channel, noting that players write messages and post screenshots to the channel indicating where to find the best places to fish, for example.

Given this type of community involvement, Pettersson explained that much of the inspiration behind My Neighbor Alice has been drawn from traditional games that have been popular among a female target audience. For example, he noted that the art style plays a big part here. “A colorful and playful art style resembling a fairytale is intentional.”

Imagery from My Neighbor Alice. Source: My Neighbor Alice

While aesthetics, customization and community building are all important features for attracting women to Web3, better representation is also critical. Marcus Bläsche, CEO and co-founder of Rumble Kong League (RKL) — a game that combines basketball, play-to-earn and NFTs — told Cointelegraph that basketball and Web3, unfortunately, both share the challenge of thunderrepresentation of female users. To combat this, Bläsche explained that RKL recently partnered with Round 21, a woman-led Web3 native sports lifestyle brand with an emphasis on collaboration and community.

Liênquan: Các tổ chức hướng tới tính toán đa bên để nâng cao Web3

According to Bläsche, this partnership has helped to launch a new NFT game collection called “The Rookies,” which creates an even split of male and female “rookies” to ensure female athletes are represented in Web3. Jasmine Maietta, founder of Round21, told Cointelegraph that the organization is specifically helping RKL create equal opportunities for anyone — no matter their gender, ethnicity or social background, adding:

“ Chúng tôi tin rằng thế giới Web3 cung cấp một cơ hội duy nhất để tạo ra một hệ sinh thái công bằng và bình đẳng từ đầu. Bộ sưu tập Rookie của chúng tôi là bước đầu tiên theo hướng này, đưa các vận động viên nam và nữ lên cùng một trang, và chúng tôi dự định tiếp tục câu chuyện này với bất cứ điều gì chúng tôi làm trong tương lai.”

Rookie Avatar. Source: Rumble Kong League

Will games increase women’s participation in Web3?

All things considered, it’s still difficult to determine if Web3 games geared toward women will actually result in increased participation. For instance, Pettersson believes this is a tough question to answer as of now. Yet, he noted that it would be sufficient to say that high-quality Web3 games geared toward women will have an impact on bringing more women into the sector: “The first “Web2” games were specifically designed and oriented toward boys and men. Over the decades more and more games were designed for girls and women.”

Related: Reinventing yourself in the Metaverse through digital identity

With this in mind, he believes that the Web3 sector is already aware that women like games and want to be involved, thus taking a heightened focus on this gender class. However, Pettersson added that it will be difficult to determine the real impact these games will have, noting:

“The challenge for Web3 games is also tied to the mass adoption of crypto, which is not specifically related to a gender question, but rather to a worldwide mass adoption of crypto. And there’s still a way to go when it comes to accessibility and user-friendliness for that to happen.”

Siu also commented that games are becoming less gender-dependent, while Maietta remarked that Web3 has the opportunity to base its culture on intentional inclusiveness. While notable, it’s important to recognize that the Web3 gaming space is still underway. As such, some in the industry believe that developers are currently more focused on building out the ecosystem rather than inclusivity. For example, Olga Ivanova, content and community manager at Spielworks — a blockchain gaming platform — told Cointelegraph that she believes Web3 game devs are more concerned with “creating robust in-game economies and elevating the game design to at least the AAA standard.”

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *